Spawanie najwyżej położonej platformy widokowej na świecie.
4 marca 2016
Szanowni Państwo,
czy wiedzieliście, ze zawieszona 1219 metrów nad rzeką Colorado platforma widokowa została stworzona przez firmę Mark Steel, która do budowy innowacyjnej platformy skorzystała z technologii Lincoln Electric?
W czasie prac związanych z projektem Skaywalk Maek Steel -największy producent konstrukcji stalowych w stanie Utah – dowiedział się, że kombinacja dwóch łuków – jednego z prądem zmiennym i jednego z prądem stałym-oparta na technologii PowerWave® AC/DC 1000 firmy Lincoln Electric, może zwiększyć wydajność i umożliwić spawanie ponad miliona funtów (450 000 kg) stali. […]
Stalowe mocowania konstrukcji zostały zespawane drutem rdzeniowym przy użyciu Outershield 70 o średnicy 5/64 cala (2,0 mm) oraz Outerscheld 71M o średnicy 1 /16 cala (1,6mm) firmy Lincoln Electric, przy użyciu gazu ochronnego 100% CO2. Grubość stalowych odcinków wynosiła 2 cale (5 cm), długość 8 stóp (2,4 m), szerokość 2,5 stopy (0,76 m), a głębokość 4,5 stopy (1,3 m). Połączone w kotwy o długości 46 stóp (14 m) zostały zalane betonem w celu zabezpieczenia konstrukcji.
Sama główna „podkowa” powstała z dwóch dźwigarów skrzynkowych ze stali węglowej A572 zespawanych pod topnikiem z wykorzystaniem kombinacji drut/topnki Lincoln Electric L61&865. Wykonanie było zgodne z Kodeksem Spawania Konstrukcyjnego AWS D1.1. Grubość odcinków dźwigarów wynosiła 2 cale (5 cm), długość 6 stóp (1,8 m), a szerokość 2,5 stopy (0,76 m). Zostały one dostarczone w odcinkach o długości 40 stóp (12 m) i zmontowane na miejscu.
Pisze na swojej stronie producent.
Platforma została zaprojektowana na kształt podkowy i wystaje na odległość niemal 20 metrów ponad krawędzią urwiska Wielkiego Kanionu. Ze względu na silne wiatry w tym miejscu (145 km/h) nie było możliwe zbudowanie zwykłej kładki czy mostu.
Podłoga i ściany zostały wykonane ze szkła a wsporniki mocujące platformę do skał zostały przytwierdzone za pomocą 94 stalowych prętów wwierconych na głębokość 14 metrów.